Khamis, 24 Jun 2010

Cerita Kehidupan 3


Di kesempatan ini aku nak cerita sikit pengalaman aku kerja dengan orang-orang berpengalaman (bukan tua berumur sahaja) macam-macam maklumat aku dapat ,nasihat ,teguran dan yang paling penting ilmu yang aku rasa amatlah berguna....bukan semua sama macam-macam pandangan yang berbeza ada kata macam ini ,ada kata macam ini ..tapi sebenarnya adalah lah sama cuma jalan atau cara kerja seseorang berdasarkan pengalaman...bayangkan dah kerja lama mesti mahu guna cara yang biasa ..kalau saya pun macam itu juga...masalahnya cuma cara baru tak diterima dan juga kenapa menafikan idea orang-orang muda....kita tahu mereka banyak pengalaman tapi sekurang-kurangnya beri peluang kita terangkan cara kita...tercapai matlamat untuk tunjuk bakat....huhu....baru lah best kerja banyak maklumat...anyway bestla sebab aku dah bnyak dapat info menarik untuk di ketengahkan dan paling best kau rasa sampai sekrang seorang senior engineer telah menerangkan kat aku.dialogberbunyi macam ni la(..ko belum kawinkan....aku nak bagi nasihat sikit la...kalau nak pilih isteri tengok mak dia macam mana ....kalau ko tengok mak dia dah tua pun ok ..insyAllah ok..sebab anak perempuan ni banyak turun ikut mak....ko nak kekal lama ) aku senyap jer la...dengar jer...fikir-fikir balik ada logik juga ...tapi jodoh ni semua ketentuan Allah berserah jer la.....ni lah cerita orang lama...yang aku dapat.....nanti aku cerita lagi.....

2 ulasan:

lys berkata...

bagus unt dikongsi bersama...per ciri2 wanita unt dipilih sbg isteri yerk?

Tanpa Nama berkata...

ehm...pengalaman org lama2 nie nak kn g menuntut nieh...ade kene pengeras tak?