Khamis, 23 Julai 2009

~~~KESABARAN TERUJI~~~

Hampir 3 minggu dah aku masuk semester baru dan insyAllah ini yang terakhir sebab lepas ni dah habis study, harap-harap semester ini habis la...terasa perit la pulak.
Minggu pertama lagi dah kena ada meeting untuk final project...serabut nyer sebab tak faham lagi....insyAllah akan aku cuba faham sehabis baik .Minggu itu jugak dah ada kerja yang bayk untuk Engineer In Socitey....assigmnet lagi....uh serabut aku di buat nyer....Paling aku risau final project.....kenapa le blur-blur je....bila lah nak fahamnya.....makin banyak aku baca makin bayank yang aku tak faham dan jumpa benda baru....tension-tension tapi tak per dugaan kat aku...Allah tak uji hambanya kalau aku tak mampu.

Minggu kedua kelas semua dah bermula....ok la....kelas BEL 480 best gak lecture pun tak presure kami....ikut je ape yang dia suruh buat.Untuk ENT pun dah strt ..masuk kelas best gak lecture ....ENT belajr bisnes....satu-satunya yang ada final exam.... Selected topic baru satu kelas jer bermula untuk minggu ini...lagi dua entah la....aku ambil kelas 3G ,Broadcasting,dgn VSB yang bermula kelas hanya 3G jer....puan wan yang mengajar...penuh pengalaman dia ni.....macam idea dia terang..respect dia gaya sempoi jer...UNtuk final Project aku dalam proses belajr menggunakan CST ...A lot of work to do .....serabut tapi boleh urus lagi.

Minggu ketiga macam biasa la kelas tetap ada......makin byak kerje kena buat lak...minggu ni nak kena submit proposal bisnes ....lepas tu register under CIDB untuk dapat sijil untuk kerje and maklumat tentang cara berkerja dengan keadaan sebenyar.....bagus gak dapt join CIDB banyak faedah sebab aku nak habis dah lepas ni nak kerja lak.....minggu ini gak de meeting dgan RA untuk final project...meeting kedua baru la aku nampak aku nak bt apa..dia terang dgn selengkapnya ....baru la aku tahu mcm mana nak buat...

Dari mingu keminggu dah aku tempuhi rasa semakin takut pulak sebab ada sahaja cabaran baru yang aku dapat....kerje and assigment pun makin berlambak....ahhhhh bosan nyer dgn kerje-kerja ini....bila lak nak lepak2....hahaha...ingat faiz....sekejap jer lagi ...ingat Allah bersama dengan orang-orang yang sabar....






1 ulasan:

Saya berkata...

byk2 kan bersabar ye..dah x lama dah..pas ni blh la rest gile2..hehe
pas tu cari keje plak ek...blh belanja lagi..heheh