Sabtu, 9 Mei 2009

IBU......KAU LAH RATU HATI KU

Selamat Hari Ibu........itu jer aku mampu ucapkan.....entah ler.......aku tak tau nak kata ape betapa besar nya pengorbanan Ibu terhadap anak mu ini ......Ibu kau lah ratu hati ku.......kau lah sumber inspirasi aku dalam aku menempuh kehidupan yang penuh cabaran.....Ibu kau lah cikgu pertama aku .....kau lah yang mengajar aku ....tentang kehidupan ....kaulah yang mengenalkan aku dengan dunia yang penuh dengan dugaan dan cabaran.....kau seorang yang tabah ibuku ......pelbagai kepayahan dan kesusahn kau hadapi bagi meyediakan kelengkapan untuk anak-anak mu.....Ibu ...kau lah segala nya bagu ku.......aku banyak dosa dengan mu ibu ....aku banyak mengingkari arahan mu ibu......aku tau kadang-kadang buat mu terasa.......tapi siapa lah aku yang tak lari segala dosa....ibu semoga engkau sihat dan selamat selalu.....itulah harapan anak mu....Terima kasih Ibu.....tapi layak kah aku mengucap kan begitu.....terima kasih hanya just kata-kata yang kadang-kadang aku terfikir wajarkah aku ucapkan begitu sahaja tanpa memahami Ibu sepenuhnya......Ibu dia usia mu sudah semakin tua .....aku berharap dapat membahagiakan mu.....walaupun aku tahu kau tak pernah meminta apa-apa dari anak mu.....tapi aku memahami.....kau rindukan anak-anak mu ...ibu aku kan cuba sedaya upaya untuk membahagiakn mu sehingga ke akhirhayat mu..........
Kepayahan ibu mendidik anak mu ini sehingga berjaya adalah kekuatan untuk aku lebih tabah dan bersemangat wajar......untuk menempuh dunia yang penuh cabaran.......Dunia=dugaan untuk nikmat imaginasi abstrak.......dunia.......dunia.....semua nya khayalan.......tapi mengasyikkan.....
Sempena Hari Ibu dalam bulan Mei ini aku mengucapkan selamt hari ibu kepada semua Ibu-Ibu yang berada di dunia ini......bakal-bakl ibu juga ......didik lah anak-anak mu semoga menjadi....anak soleh dan solehah ......kenikmatan menjadi seorng ibu adalah bila anak-anak meghargai....dan meghormati kita sebagai IBU.......
Semoga Ibu Berbahagia Selalu......Amin.....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Tiada ulasan: